Ивана Секуловић
1. Зашто сте одлучили да постанете експерт за маркетинг у области образовања?
Маркетинг је област рада која омогућава појединцу да, између осталог, искористи своје креативне вештине у дизајнирању кампања и реклама у сврху промоције. Као дипломирани мастер HR менаџер, који је одувек био страствени заговорник образовања, а истовремено и маркетинга, одлука да спојим ове две гране у каријери је била веома лака. Ипак, свака прича има свој почетак.
У току студија сам имала прилике да учествујем са организацијом студената у прикупљању средстава за децу из Звечанске. Одзив, нажалост, у почетку није био велики, до момента кад сам се досетила да попричам о томе са породичном пријатељицом која је тада радила у једној маркетиншкој агенцији. Она нам је несебично дала пар веома корисних савета како да анимирамо студенте (да направимо постере са одговарајућим текстом и бојама), којом причом да им приступимо како бисмо их заинтересовали, какав текст да објавимо на друштвеним мрежама а да буде допадљив и да их покрене на неку акцију… Она нам је помогла да и наше вршњаке и себе боље разумемо и то је на крају и више него уродило плодом. Нашој акцији се нису одазвали само студенти нашег факултета, већ су доводили и своје пријатеље. Тај догађај је био један од главних разлога да почнем да размишљам о понашању људи, психологији која стоји иза тога, и самим тим и маркетингу.
2. Који су изазови са којима се највише сусрећете на свом послу?
Знате како кажу – “Потребан је дан да се научи маркетинг и цео живот да се савлада.” Тако да, ако се радујете изазовима, маркетиншка фотеља је права фотеља за вас! (смех)
Пре него што сам дошла да радим у Високој ICT школи, сматрала сам да одлично баратам мултитаскингом. Е па ако је то било одлично, сада сматрам да сам га “изумела” – како кажемо ми Миленијалци на друштвеним мрежама. С обзиром да сам се придружила као члан тима у пролеће 2023. године, моментално сам морала да се прилагодим захтевима свог радног места, који нису били ни мали ни лаки, поготово не за некога ко је новозапослен. Март, април и мај су иначе најбурнији месеци када говоримо о промовисању школе и привлачењу будућих студената, тако да би то само по себи истакла као један велики изазов. Што се тиче других ствари, прво што ми пада на памет је један јако леп задатак, а то је да направим видео колаж путем којег бисмо јавности представили неке занимљивости о нашим студијским програмима. Све би то било и више него сјајно да нисам добила заједно са задатком и упутства како је то тачно замишљено да изгледа, до најситнијих детаља. Без обзира што сам имала вишегодишње искуство у видео едитингу, ја у том моменту тако нешто још увек нисам имала прилике да дизајнирам, тако да је ово био изазов сам по себи. Научити нови програм за видео едитовање и “дорасти изазову”, и то све у склопу предвиђеног рока. На крају је ова прича имала срећан крај у виду не једног, него чак 3 видео колажа – на молбу задовољних колега.
3. Какво је Ваше искуство у раду са студентима ICT школе?
С озбиром да сам и сама до релативно скоро била студент, моје искуство у раду са њима је крајње познато и позитивно. Ту сам на “својој територији”. Како пролази време, све више сарађујем са Студентском организацијом ICT школе, што искрено јако волим јер су они увек расположени да учествују у маркетиншким активностима. То им је нешто ново, другачије и занимљиво, и даје им прилику да се активно баве још неким стварима поред учења. А притом, као неко ко је студирао људске ресурсе, сматрам да је то и јако корисно за њих јер се тако брже припремају за то што их чека када напусте сигурно окриље своје школе, на свом првом радном месту. Онај HR део мене осећа велико задовољство када види да се код студената буди интересовање да организују неке догађаје хуманитарног карактера (нпр. акција добровољног давања крви) или када се труде да средњошколцима што боље приближе како је то бити студент. На ту тему, тренутно тимски идемо у обилазак средњих школа, како бисмо младе таленте упознали са могућностима и предностима студирања у Високој ICT школи.
Међусобна комуникација, дефинисање јасних очекивања, подршка и сагледавање ствари са њихове тачке гледишта, допринеле су у великој мери мом лепом искуству у раду са студентима... Заједно учимо једни од других.
4. Који су Ваши омиљени цитати о маркетингу који могу директно у пракси да се примене на Ваш посао?
Ух, има их заиста много… Али издвојила бих следеће:
1. "The best marketing doesn’t feel like marketing." - Tom Fishburne
2. "The best marketing strategy ever: CARE." - Gary Vaynerchuk
3. "Don't be afraid to get creative and experiment with your marketing." - Mike Volpe
4. "Content is fire, social media is gasoline." - Jay Baer
5. “Don’t build links. Build relationships.” – Rand Fishkin
Мислим да је из овога јасно који утицај маркетинг има на један посао… Али такође и на човека који се бави њиме.
5. Како проводите своје слободно време? Који су Вам хобији?
Хобија имам заиста много, тако да - припремите се. (смех)
У слободно време волим да читам, посебно историјске трилере, фантастику и књиге о психологији. Посебно поље интересовања у претходних годину дана су ми модеран вез и осликавање гоблена.
Споменула бих и едитовање видео дневника са путовања (који су ми главни извор чисте позитивне енергије), и чиме се бавим последњих 5 година.
Захваљујући некада најлепшем могућем утицају моје баке Виолете, увек сам спремна да правим и декоришем занимљиве посластице. Моји пријатељи често као поклон добију и пакет у виду торте или капкејкова.
DIY (do-it-yourself) пројекти су такође нешто у чему увек јако уживам. У себи носим велику креативност, тако да сматрам да сам јако срећна особа што имам прилике да је изразим, како на приватном, тако и пословом плану.
6. Вез гоблена је донекле нетипичан хоби у данашње време. Шта Вас је инспирисало да почнете да се бавите њиме?
Управо су друшвене мреже за то заслужне (хвала им!) јер сам преко њих сазнала за концепт модерних гоблена. Једног дана ми је на Инстаграму изашао reel са девојком која је прво осликала а онда и извезла један гоблен, и то ми се јако допало. Одмах сам набавила сав материал и опробала се и у том хобију, који ми је врло брзо постао омиљен. Инспирацију проналазим у природи и омиљеним књигама и серијама. Обично извезем и/или насликам неку сцену која ми се допала у књизи коју читам или нпр. неког лика из филма или серије. Углавном је то у питању епска фантастика, која је за мене непресушан извор инспирације.