студенткиња Јелена Наумовски | | Одсек Висока школа за информационе и комуникационе технологије

студенткиња Јелена Наумовски 

Студентски парламент представља јако важан облик рада и деловања студената у циљу побољшања положаја студената, начина рада, решавања уочених проблема и унапређења свих процеса у високом образовању. Као таква, ова студентска организација делегира своје представнике у најбитније органе Акдемије и Одсека и има удео у доношењу најважнијих одлука. Важност и улога ове организације су нам били мотив да разговарамо са Јеленом Наумовски, студенткињом треће године студијског програма Интернет технологије и председницом Студентске организације Одсека Висока ICT школа која нам је представила планове рада, циљеве и изазове са којима се суочавају.

 

С обзиром на јако важну улогу коју Студентски парламент Академије и Студентска организација Одсека имају, да ли сматрате да сви студенти то знају и да ли, сходно томе, показују интересовање за активности рада Парламента? Да ли сте Ви задовољни тим одзивом и како Ви сматрате да је могуће укључити и заинтересовати још више студената у ваше активности?

Искрено, не. Што се самог интересовања тиче, отприлике је то 5-6 особа по генерацији, али ја конкретно мислим да би доста више људи требало да буде заинтересовано око студентских питања. Постоји проблем и што доста студената у старту мисли да сам Парламент, тј. од скоро Студентска организација, највише постоји зато што има неку корист од тога. Верујем да смо делом и сами криви за то јер ретко када заправо људима изложимо шта смо постигли, али некако је мени, а и већини људи у организацији, битније да уложимо енергију у решавање проблема које студенти имају, него у презентовањe како смо неке од њих решили.

Начин на који још можемо заинтересовати људе јесте вероватно у разговору са њима, што на предавањима, што када реализујемо неке наше акције, али, као што је општепознато, у последњих годину и по дана и то је теже због короне. Ево, и сада могу да искористим прилику и да позовем студенте да, уколико имају воље да се баве студентским питањима, организују разне студентске, хуманитарне акције, нам се придруже.

И такође, наравно, ко год има било какав проблем везан за студије може да нам се обрати. Наш имејл је  studentski_parlament@ict.edu.rs

 

Jelena Naumovski Fraktura

 

Која је Ваша визија и план будућег рада Студентске организације Одсека Висока ICT?

С обзиром да ја нећу још дуго бити студент (бар се надам), моја жеља јесте да организацији приступе људи који имају идеје, жељу и вољу да што више побољшају само студирање и помогну студентима у току студија. Такође се надам да ће цела ситуација са короном ускоро да се смири и да ћемо моћи да имамо што више акција, путовања и конференција где ће студенти моћи да науче доста тога. Нека визија за будућност могла би да буде да постоји мало више активности у које ће студенти бити укључени како би активно учествовали у размени искустава и подизању свести чему студентска организација служи и за шта све студенти могу да нам се обрате.

 

Шта су објективни проблеми студената у овом тренутку и која решења Ви предлажете?

Звучаћу вероватно досадно, али опет, због целе ситуације са короном, тренутно је неким студентима реализација наставе сигурно један од већих проблема. Конкретно на ИТ смеру не јер је заправо онлајн настава овде прилично ефикасна - доста предавања може да се слуша више пута, а и професори су се добро организовали. Изузетак су лабораторијске вежбе које су свакако боље када се држе уживо. Знам да студентима којима је већина предмета теоријска овај начин рада не одговара.

Друга ствар се односи на тежину појединих година тј. конкретно друга година на студијском програму ИТ је поприлично тежа од остале две, поготово прве, и доста студената се на ово жали. Размишљамо да ово може да се реши на начин да се направи мали размештај предмета по годинама за који мислимо да не би много променио организацију, али би сигурно растеретио студенте у другој години, а самим тим би могли боље да се посвете предметима.

Трећа ствар јесу финансије. Како смо постали Академија, повећала се и школарина и цена пријаве испита. Око цене пријаве испита смо успели да постигнемо компромис да, уколико студент не изађе на први аутоматски пријављен рок из неког разлога, и други излазак буде бесплатан што свакако јесте добра опција, али, с обзиром да цене свега расту, некако ми се чини да бисмо могли да нађемо бар још неку олакшицу. Моје мишљење јесте да би само образовање, свакоме ко има жељу да учи и напредује, требало да буде доступно, а не да цене расту и да постаје све мање доступно.

 

 

Шта је Вас лично мотивисало да прихватите ову функцију и како сада гледате на оно што сте планирали/урадили?

Искрено, натерали су ме да је прихватим. Шалим се, наравно. Али, да ми већина људи који су тада били у Парламенту није рекла да мисле да треба да прихватим и да верују да ћу се добро носити са тиме, никада не бих прихватила. Kонкретан разлог зашто сам уопште постала и члан Парламента јесте тај јер желим да помогнем студентима у решавању проблема које имају везано за студије. Ово можда звучи мало као фраза, али заиста јесте тако. Не знам да ли је битно за причу, али пре него што сам уписала нашу школу, три године сам била на Правном факултету, па се онда одлучујем се за мењање факултета. Улазак у Парламент и помагање студентима је можда нешто што је успело да испуни тај део мене.

Што се тиче планираног и урађеног, највише сам задовољна што смо успели неке лоше ствари које су постојале у самом Парламенту да решимо и доста више пажње је почело да се посвећује самим студентима, што је мени битно. Да мислим да може боље, мислим, али такође мислим и да ће у наредном периоду и бити боље.

 

Шта је Студентска организација нашег Одсека добила, а шта евентуално изгубила уласком у Студентски парламент Академије и како Ви видите наше место унутар Студентског парламента Академије?

Добила је, свакако, то што сада идеје и проблеме можемо да делимо и решавамо са колегама са других Одсека. Свако има своја искуства која може да подели. Свако има нешто различито што може да понуди. Можемо заједно да организујемо разне секције, догађаје, конференције, а с обзиром да смо различитих вештина и сами ти догађаји могу бити разнолики и са више идеја.

Оно што смо изгубили - па вероватно неки вид идентитета. Такође све то је и нама ново, немамо увек ни исте проблеме, нисмо школе које имају исти број студената, професора, не функционишемо исто. Наравно, за све то је потребно време да се и ми прилагодимо, да сами видимо како ћемо функционисати, а да опет у свему томе не испаштају студенти.

 

Како из угла студента изгледа идеална реализација наставе, предиспитних обавеза и испита?

Ух, ово је већ мало теже питање. Идеална настава мислим да је она која је у исто време и занимљива, а из које можете доста да научите. Овде свакако могу да похвалим поједине професоре и асистенте на веб предметима јер мислим да имају методе најприближније овоме. Што се тиче колоквијума и испита, верујем да је за студента најидеалније да не постоје. Шалу на страну, конкретно мислим да je што се тиче колоквијума и испита, најбитније да се студентима омогући довољан број материјала - што квалитетнијих предавања, презентација и књига за спремање истих.

Jelena Naumovski Fraktura

 

Да сутра постанете професор, шта бисте променили у начину рада у односу на Ваше професоре данас?

Управо ово што сам поменула у питању изнад. Јасно ми је да као професор морате да поставите одређен ауторитет, али студенти су млади људи (углавном) које некако треба и анимирати. Сви смо ми ту да бисмо стекли знање које ћемо касније искористити, али сам приступ и однос са студентима је јако битан. Ако своја предавања учините занимљивим, ако им улијете поверење, ако знају да могу да вам се обрате кад им нешто није јасно, ако знају да сте заправо ту да бисте им пружили знање и помогли, мислим да ће резултати у стеченом знању са таквим приступом увек бити много бољи.

Jelena Naumovski

 

 

Шта мислите, да ли студенти уче довољно посвећено и да ли се то учење код већег броја њих своди на полагање испита или важну стручну припрему за тржиште рада?

 

По мом мишљењу, то зависи и од студената и од предмета. Постоје предмети које доста студената спреми само да би положило испит и заправо и не стекне знање на њему. Постоје предмети где, верујем, већина студената стварно ради и учи да би научила градиво. Наравно, увек имате и оне који и студирају само да би ето нешто завршили.

Оно зашто се мени наша школа свиђа (бар могу да причам за ИТ смер и веб модул) и где вероватно предњачи и у поређењу са доста факултета јесте управо јер даје доста стручног знања. Сама сам највише научила радећи пројекте и мислим да су они од изузетно великог значаја, колико год нас можда мучили док их радимо. Сматрам да треба да их буде што више и на осталим смеровима.

 

И за крај, c обзиром да витрине у холу наше зграде краси веома велики број пехара и златних медаља и познато је да је наша Студентска организaција традицонално веома успешна у спортским активностима и да је освајала значајне резултате на важним такмичењима, како данас функционишу спортске секције и за која такмичења се наше колеге спортисти спремају?

Што се тиче наших спортиста, мислим да само речи хвале можемо да имамо. Имамо одличне резултате и одличне тимове. То су људи који су, пре свега, другари и који су доста посвећени, а за било какав тим је то јако битно. За ово је наравно заслужна и некадашња професорка Мајда која је све то сјајно координисала и увек била ту за њих.

Сада спортске секције функционишу заправо у сарадњи са секцијама са других Одсека. Већину секција држе старије колеге које су дуже у свему томе и које су освајале разне награде. За сада имамо секције фудбала, кошарке, одбојке и стоног тениса. У плану су да се уведу још неке секције као што је нпр. секција шаха, уколико буде заинтересованих студената.